O, mint P

2008.08.30. 13:41

Kora délután ébredtem. A kávé mellett fintorogtam éppen, amikor megcsörrent a kaputelefon. Nyissam? Ne nyissam? Nyitom. Kinyújtottam a bal lábomat és magam alá kapartam a nyűtt papucsot, mindkettőt. A kaputelefon a negyedik tilililili-t végezte. Még egy kis türelmet, kérem. Nem megy ez olyan tündéri könnyedén, nem egy ilyen éjszaka után, nem-nem, meg kell adni a módját, ki kell nyújtani a másik lábamat is. Jól van, jövök.

- Igen?

- Szia! Én vagyok!

- Oké, gyere!

Alig tudtam erőt venni magamon, hogy properly visszaakasszam a szürke kagylót az ajtófélfára. (Csüngök a csengőn.) A vendég már a bejáratnál kaparászta a tejüveget, kétszer-háromszor óvatosan lenyomta a kilincset. Elindultam. A Nap ugyanúgy sütött mint tegnap, erejét vesztetten, de magabiztosan. Elfordult a zár, kitártam az ajtót. A Trombitás állt előttem, nem nézett rám, a szomszéd ajtót bámulta.

- Beszegezték a postaládát, láttad?

Valóban, a magas, barnára festett ajtón, térd-magasságban aluminium lemezből készített burkolás védte a fába vágott rést. Posta. Ez állt rajta, nyomtatott betűkkel. Be kell tuszkolnom a házba, mielőtt nekiáll filozófálni a lépcsőházban. Be kell zárnom mögötte az ajtót. Befelé.

- Szervusz! - köszöntem rá hangosabban a kelleténél, ez nyilvánvalóan meglepte, mert most rám bámult. Betörők ellen, tudod? A tavaly nyáron, azon a kis résen keresztül nyitották ki a zárat. Egy dróttal.

- Szevasz. Mi van veled?

Úgy nézett végig rajtam, hogy önkéntelenül is arra gondoltam, biztos hiányos az öltözetem, vagy leettem az ingemet, vagy nyitva a sliccem. Lenéztem a lábaimra, a papucsaim rendben voltak: bal a balon, jobb a jobbon. Nem válaszoltam, nem is kellett, már elindult. Boldogan visszazártam a külső ajtót és követtem. Amíg ott lépdeltem mögötte, semmi sem járt a fejemben, automatikusan tettem a dolgomat, lépkedtem, egyik láb a másik után. Morgott még egy utolsót, aztán belépett a házba. Hála a pipéknek! Kattan a zár, a második. Bennt vagyunk. Én és a Trombitás - benn, a Veszély - künn.

A bejegyzés trackback címe:

https://jenchi.blog.hu/api/trackback/id/tr36640937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása